Stymulacja mózgu muzyką i głosem mamy

Terapia metodą
prof. Alfreda Tomatisa

Pierwsze przedszkole
w Lublinie

z treningiem słuchowym

Gwarantujemy znaczną poprawę rozwoju dziecka

Terapia przeznaczona jest dla:

dzieci autystycznych
dzieci z ADHD i ADD
dzieci z dysleksją i dyskalkulią
dzieci z problemami koncentracji i zapamiętywania
dzieci z zaburzeniami mowy
dzieci mających problem z nauką języków obcych

Trening uwagi słuchowej

Metoda Tomatisa to trening uwagi słuchowej. Urządzenie przetwarza dźwięki muzyki Mozarta oraz nagranego głosu mamy. W efekcie treningu poprawia się spontanicznie mowa, pamięć, koncentracja, komunikacja, rozumienie różnych sytuacji. Metoda Tomatisa stanowi doskonałe uzupełnienie różnych metod terapeutycznych lub pedagogicznych.

Trening Metodą Tomatisa Lublin

Oferujemy trening płatny Metodą Tomatisa dla dzieci:
– zapisanych do naszego przedszkola
– niezapisanych do naszego przedszkola

Terminy i godziny zajęć ustalamy indywidualnie

Przykłady dzieci z terapią Tomatisa

Alan 9 lat

Początek terapii
Dziecko zacina się, jak chce coś szybko powiedzieć, brak koncentracji, brak zainteresowania nauką, brak komunikacji z dzieckiem odnośnie zadań w szkole

I Etap – Terapia 3 tyg -1,5 h/dz
Efekt – o 40 % zmniejszone zacinanie się, wyraźne spokojniejsze zachowanie, zainteresowanie lekcjami i szkołą ( dziecko wykazuje inicjatywę w rozmowach dotyczących szkoły), o 45% lepsza pamięć

II Etap – 20 dni
Efekt – ustawiony program na mowę. Dziecko w 100 % przestaje się zacinać. Używa więcej słów, mowa jest wzbogacona o nowe słownictwo. Jest bardziej otwarty i pewny siebie.

Szymon 7 lat

Zespół Aspergera

Początek terapii
Duża nadwrażliwość na wysokie dźwięki, brak wychodzenia w szkole na przerwy i brak zabawy z innymi dziećmi, brak spacerów np do lasu z powodu przebodźcowania dźwiękami

Etap 1 – 30 dni 1×1.5 sesji
Efekt – dziecko wychodzi na przerwy w szkole, biega i bawi się z dziećmi

II Etap – 15 dni 1 x 1,5 h sesji
Efekt – chłopiec idzie na swój pierwszy spacer po lesie

Dziewczynka 10 lat

Podczas operacji serca w wieku 3 miesięcy dziecko doznaje udaru, podczas reanimacji pękła główka.
Dzieczynka leżała miesiąc pod respiratorem.

Początek terapii
Brak koncentracji, brak cierpliwości, brak umiejętności łączenia nawet dwóch słów.

Etap 1 – 3 tyg. 1×1,5 sesji
Efekt – dziewczynka stopniowo zaczyna wymawiać więcej słów, jest spokojniejsza

II Etap – 15 dni x1,5 h sesji
Efekt – dziewczynka buduje zdania, zasób słów zwiększony o 40 %, powracają wspomnienia z dzieciństwa. Potrafi układać klocki, cierpliwie siedzieć. Koncentracja zwiększona o 45 %.