Stymulacja mózgu muzyką i głosem mamy
Terapia metodą
prof. Alfreda Tomatisa
Pierwsze przedszkole
w Lublinie
z treningiem słuchowym
Gwarantujemy znaczną poprawę rozwoju dziecka
Terapia przeznaczona jest dla:
dzieci autystycznych
dzieci z ADHD i ADD
dzieci z dysleksją i dyskalkulią
dzieci z problemami koncentracji i zapamiętywania
dzieci z zaburzeniami mowy
dzieci mających problem z nauką języków obcych
Trening uwagi słuchowej
Metoda Tomatisa to trening uwagi słuchowej. Urządzenie przetwarza dźwięki muzyki Mozarta oraz nagranego głosu mamy. W efekcie treningu poprawia się spontanicznie mowa, pamięć, koncentracja, komunikacja, rozumienie różnych sytuacji. Metoda Tomatisa stanowi doskonałe uzupełnienie różnych metod terapeutycznych lub pedagogicznych.
Trening Metodą Tomatisa Lublin
Oferujemy trening płatny Metodą Tomatisa dla dzieci:
– zapisanych do naszego przedszkola
– niezapisanych do naszego przedszkola
Terminy i godziny zajęć ustalamy indywidualnie
Przykłady dzieci z terapią Tomatisa
Alan 9 lat
Początek terapii
Dziecko zacina się, jak chce coś szybko powiedzieć, brak koncentracji, brak zainteresowania nauką, brak komunikacji z dzieckiem odnośnie zadań w szkole
I Etap – Terapia 3 tyg -1,5 h/dz
Efekt – o 40 % zmniejszone zacinanie się, wyraźne spokojniejsze zachowanie, zainteresowanie lekcjami i szkołą ( dziecko wykazuje inicjatywę w rozmowach dotyczących szkoły), o 45% lepsza pamięć
II Etap – 20 dni
Efekt – ustawiony program na mowę. Dziecko w 100 % przestaje się zacinać. Używa więcej słów, mowa jest wzbogacona o nowe słownictwo. Jest bardziej otwarty i pewny siebie.
Szymon 7 lat
Zespół Aspergera
Początek terapii
Duża nadwrażliwość na wysokie dźwięki, brak wychodzenia w szkole na przerwy i brak zabawy z innymi dziećmi, brak spacerów np do lasu z powodu przebodźcowania dźwiękami
Etap 1 – 30 dni 1×1.5 sesji
Efekt – dziecko wychodzi na przerwy w szkole, biega i bawi się z dziećmi
II Etap – 15 dni 1 x 1,5 h sesji
Efekt – chłopiec idzie na swój pierwszy spacer po lesie
Dziewczynka 10 lat
Podczas operacji serca w wieku 3 miesięcy dziecko doznaje udaru, podczas reanimacji pękła główka.
Dzieczynka leżała miesiąc pod respiratorem.
Początek terapii
Brak koncentracji, brak cierpliwości, brak umiejętności łączenia nawet dwóch słów.
Etap 1 – 3 tyg. 1×1,5 sesji
Efekt – dziewczynka stopniowo zaczyna wymawiać więcej słów, jest spokojniejsza
II Etap – 15 dni x1,5 h sesji
Efekt – dziewczynka buduje zdania, zasób słów zwiększony o 40 %, powracają wspomnienia z dzieciństwa. Potrafi układać klocki, cierpliwie siedzieć. Koncentracja zwiększona o 45 %.